1. Vnitřek palivové nádrže chráníme před korozí
Jestliže má motocykl s plechovou nádrž, naplníme nádrž zcela po okraj novým benzínem (U dvoudobých (dále jen 2T) motorů smícháme s olejem v předepsaném poměru). Tato procedura se nemusí dělat u většiny skútrů,ty mají totiž nádrž z plastu.Nyní už jen uzavřeme přívod paliva do karburátoru,nastartujeme a necháme běžet motor na volnoběh, než sám zhasne, tím docílíme toho, že se nám přes zimu neusadí nečistoty v karburátoru. U skútru uzavřít přívod paliva nejde, proto vypustíme nádrž a necháme motor běžet,než sám zhasne zabráníte čištění karbecu na jaře.
2. Válec a olej
Není to dlouho co se neustále doporučovala následující operace - do válce vstříkneme malé množství čistého motorového oleje, protočíme motor (nestartujeme!) a namontujeme svíčku. Ovšem nové studie prokázali, že daný způsob je zcela nevhodný, chrání sice před korozí, ale na stěnách válce atd. jsou vymezené vůle karbonem a nalitím oleje se může karbon rozpustit, mohou pak nastat problémy. Takže olej do válce nevstřikovat...
3. Akumulátor
Akumulátor, neboli baterii vyjmeme z motocyklu, zkontrolujeme množství elektrolytu, popřípadě doplníme destilovanou vodu. Kontakty baterie očistíme ocelovým kartáčem a namažeme vazelínou. V průběhu zimy necháme baterii alespoň 2x vybít a dobít (samovolné vybíjení,tím,že baterie stojí, výrazně snižuje její životnost) Pokud máte gelovou bezúdržbovou baterii, potom nám odpadá nutnost dobíjení přes zimu.
4. Umývání
Motocykl umyjeme, opláchneme a důkladně usušíme. Lakované a chromované díly navoskujeme. Plasty můžeme ošetřit speciálním sprejem na to určený.
5. Sekundární hnací řetěz (pozn. u skútrů - řemen)
Pokud chceme dopřát řetězu opravdovou péči,uděláme následující.Do hrnce nalijeme směs mot. oleje a technického benzínu,hrnec dáme na plotnu a necháme vařit,nenecháváme dojít až do varu!!Poté ponoříme demontovaný řetěz do této koupele a vaříme.V této koupeli se totiž z řetězu uvolní plno nečistot,které bychom jinak neodstranili.Poté usušíme a namažeme konzervačním olejem (WD-40 či KONKOR).U skůtrů se o řemen nemusíme zvlášť starat,pokud ovšem chceme,můžeme řemen demontovat,jeho stálé napnutí,mu totiž nedělá dobře.
6. Pneumatiky
Nahustíme na předepsaný tlak, případně lehce přehustíme o 0,2-0,5 bar a nakonzervujeme přípravkem na gumu. Je také dobré, v průběhu zimy koly několikrát pootočit, zamezíme tím vzniku "otlačenin".
7. Motory vodou chlazené
Jestli máte vodou chlazené motory a máte v chladiči destilovanou vodu je dobré jí vypustit nebo dát nemrznoucí kapalinu, aby vám chladič nepovyrost
8. Proti reznutí výfuku
Je dobré zacpat výfuk igelitovým sáčkem proti pronikání vlhkosti do výfuku.
9. Promazání
Promažeme olejem ve spreji WD 40 brzdové páčky a tlumiče. Bovdeny by se mazat neměli (ty novější), protože je v nich silikonová kluzká hmota, kterou byste mohli olejem narušit a paradoxně byste jim ukrátili životnost-nové bovdeny jsou bezúdržbové. Pozor na promazávaní zámků a zapalování - pouze sprejem na to určeným, který je na grafitovém základě.
10. Hurá do teplíčka...
Motocykl postavíme na hlavní stojan,překryjeme prodyšnou textilií, na které se nesmí srážet vlhkost. Místnost by měla být suchá, ovšem nikoliv vyhřívaná...
11. Průběžné startování
Minimálně jednou za měsíc by jsme měli motor nastartovat, aby se prohřál. Je dobré ho postavit na stojan, nastartovat nožním startérem, nechat ho běžet na volnoběžné otáčky, aby se prohřál a netúrovat ho hned za studena.
Veškeré věci na skútry naleznete na: http://www.scootland.cz/